Важное объявление!
У Нас Все раздачи мультитрекерные, при нуле пиров в релизах, можете смело вставать на закачку!
 
Автор Сообщение

HUNTER

Стаж:
4 года 4 месяца
Сообщений:
56853

Репутация: 101

[+] [-]
Вне форума [Профиль] [ЛС]

Unity 5 2D: Generate Procedural Terrain
Год выпуска: 09/2015
Производитель: Lynda
Сайт производителя: lynda.com/Unity-2D-tutorials/Unity-5-2D-Generate-Procedural-Terrain/397889-2.html
Автор: Dan Violet Sagmiller
Продолжительность: 4:04
Тип раздаваемого материала: Видеоклипы
Язык: Английский
Описание: Learn how to procedurally generate infinite 2D terrain—including biomes with Perlin noise, cities, and even interior structures—with Unity 5. Dan Violet Sagmiller shows how to generate terrain in real time, blend different terrain types, animate complex surfaces such as water, and use serialization techniques to load and save content quickly.
Узнайте, как процедурно генерировать бесконечное 2D местности, в том числе в биомах шума Перлина, городах, и даже интерьерных конструкций—с Unity 5.

Содержание

Introduction
Welcome
Using the exercise files
1. Infinite Tiles
Getting an image on the screen
Tiling the images
Randomizing tiles
Working with Perlin noise
Moving the map
Redrawing the map
2. Better Looking Terrain
Techniques for seamless tiles
Simplifying management with layered terrain
Animating water
Adding a character to walk around
Identifying blocked pieces
Aligning blocked pieces
Preventing walking on blocked pieces
3. Biomes
Generating markers
Understanding variant edges
Understanding variant tiles
4. City Layout
Generating city data
Creating a single-building city
Working with multiple buildings in a city
Creating a large block of buildings
Designing city areas
Adding roads
Preventing walking on buildings
5. Inside Buildings
More info on buildings
Marking a building enterable
Changing scenes on building enter
Storing city information
Generating the building interior
Adding the player
Creating a multiroom interior
Removing wasted tiles
Player starts on floor
Adding walls
Preventing walking on walls
Aligning the walls with blocking
Adding a door
Returning to terrain
Step outside from a building
6. Saving and Loading
Editing map
Understanding caching
Caching buildings
Serializing the cache
Testing the serialization
Conclusion
Next steps
Файлы примеров: присутствуют
Формат видео: MP4
Видео: AVC, 1280x720, 16:9, 15fps, 327kbps
Аудио: AAC, 48kHz, 128kbps, stereo

Скриншоты


_________________
Показать сообщения:    

Текущее время: Сегодня 14:24

Часовой пояс: GMT



Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете прикреплять файлы к сообщениям
Вы не можете скачивать файлы
Наши партнеры: интернет магазин Ивановского трикотажа textilla.ru