Важное объявление!
У Нас Все раздачи мультитрекерные, при нуле пиров в релизах, можете смело вставать на закачку!
 
Автор Сообщение

HUNTER

Стаж:
4 года 4 месяца
Сообщений:
56755

Репутация: 101

[+] [-]
Вне форума [Профиль] [ЛС]

Cinema 4D Training – learn. Mastering Materials
Год выпуска: 2015
Производитель: helloluxe
Сайт производителя: helloluxx.com/product/learn-mastering-materials-cinema4d
Автор: Tim Clapham
Продолжительность: Более 4 часов
Тип раздаваемого материала: Видеоурок
Язык: Английский
Описание: В этом первый из серии учебных пособий для овладения материалов в Cinema 4D, Тим Clapham проходит через процессов в строительстве собственных процессуальных материалов, используя систему шейдеров Cinema4d. Все материалы, вы будете делать, когда после этого учебника являются 100% процессуальное, это означает, что они не используют каких-либо текстуры и вместо этого полагаются на приемы и методы для управления Cinema4d родные шейдеров. Преимущество создания процедурных текстур, что они рассчитаны математически и, таким образом, можно масштабировать, чтобы соответствовать любой модели и часто плитку легко без подготовленной УФ карта на вашей модели. Все материалы разработаны на подходящих моделей, которые поставляются как часть пакета и свободно использовать в проектах самостоятельно. Серия поставляется с каждой сцены завершена, так что вы можете применять материалы сразу в ваши собственные проекты или использовать их для перекрестной ссылки параметров, как вы выполните учебник.

Содержание

Candle
Starting with a blank candle, we build three different materials — the wax, wick and flame. This tutorial will teach you the ins and outs of working with sub-surface scattering including tips to for speeding up the render, when to use direct method over cache. The flame will be built using a combination of gradients and masks, combined with displacement. We will also use the proximal shader which allows you link the shader to the position of objects within your scene.
Mountain
Starting with a simple plane object we will develop a complex shader setup using a combination of gradients, noise and sub-polygon displacement. We will use falloff to mask areas of the terrain and apply snow to the flatter parts of our model. The result is a complex looking terrain, simple to setup that can be duplicated, easily adapted and re-rendered with unique properties.
Metal
In these tutorials we build a series of metal materials. Starting with a very fast and clean metal suitable for many motion graphics applications and created using environment maps for speedy rendering, we then expand upon this foundation and create a chrome and a brass material, exploring the use of diffusion and reflection for more realistic results. Highly reflective metals can be slow to render due to multiple raytracing bounces and high anti-aliasing requirements, we examine certain render settings which can be used to reduce the number of ray bounces required and thus speed up the rendering process.
Alongside the simpler metals we begin with, the later classes take things deeper as we create a brushed metal and a polished steel using blurry reflections combined with anistropic highlights from the Lumas Shader.
The final tutorial in the metal series focusses on creating fast environment based metals, a galvanised connector with worn areas created procedurally through the use of a vertex map shader and a twist of copper wire, all applied to an expresso rig which will allow you to connect any two objects via spline rigged and controlled by null objects.
Skin
Skin is notoriously tricky to render and this tutorial will give you a solid foundation to build up from. We will create a fast and simple skin shader using sub-surface scattering. Next we develop a more complex setup with additional channels such as specular and bump. Finally we adapt the skin material to create a shader suitable for a darker skin colour.
Glass
Starting with a basic glass recipe, this tutorial will take you through the process of creating several types of glass including coloured glass using absorption, frosted glass and dirty glass. This tutorial covers the use of multiple texture tags by stacking materials to combine the effects of several materials on one object.
Файлы примеров: присутствуют
Формат видео: MP4
Видео: MPEG4 Video (H264) 1600x900 24fps 694kbps
Аудио: AAC 44100Hz stereo 105kbps

Скриншоты


_________________
Показать сообщения:    

Текущее время: Сегодня 10:47

Часовой пояс: GMT



Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете прикреплять файлы к сообщениям
Вы не можете скачивать файлы