Важное объявление!
У Нас Все раздачи мультитрекерные, при нуле пиров в релизах, можете смело вставать на закачку!
 
Автор Сообщение

HUNTER

Стаж:
4 года 5 месяцев
Сообщений:
60886

Репутация: 101

[+] [-]
Вне форума [Профиль] [ЛС]

Texturing VFX Assets in MARI
Год выпуска: 12/2015
Производитель: Digital Tutors / Pluralsight
Сайт производителя: digitaltutors.com/tutorial/2317-Texturing-VFX-Assets-in-MARI
Автор: Eddie Russell
Продолжительность: 3:22
Тип раздаваемого материала: Видеоклипы
Язык: Английский
Описание: In this MARI tutorial, we’ll walk through a standard workflow for texturing assets for VFX.
We’ll take a step-by-step approach through the process, starting with nothing and ending our project by using the MODO renderer integration to perform some look dev on our textures.
We’ll learn how to setup our project for either UV or Ptex based texturing. From here, we’ll learn how MARI handles a linear workflow using Color Management as well as how we can bring in the camera data for the shot we’ll be texturing. When it comes to painting textures, MARI stands alone so from here, we’ll learn how projection painting works inside of MARI. We’ll also learn about the power in procedural layers and how we can use it to save time and create flexibility.
After we finish with our textures, we’ll learn about an exciting new feature in MARI 3.0 that allows us to render right inside of MARI using the MODO renderer. This great new addition allows us to quickly see how our textures will look once rendered. To wrap things up, we’ll learn how to export all of our textures out of MARI.
By the end of this MARI training, you’ll have some great ideas of how MARI can be used to paint textures for your own VFX work.
В Марий уроке мы рассмотрим стандартную последовательность действий для текстурирования активов для визуальных эффектов.

Содержание

1 Introduction and project overview
2 Setting up a MARI project
3 Managing color in MARI
4 Bringing camera data into MARI
5 Using the tri-planar projection procedural
6 Painting, erasing and selection basics in MARI
7 Painting detail onto Ptex geometry
8 Sharing layers to create specular roughness
9 Sharing layers to mask bump
10 Configuring subsurface scattering for the AiStandard shader
11 Importing and applying a normal map
12 Painting with images
13 Patch selection, masking and painting secondary meshes
14 Painting hard to reach geometry
15 Painting details with symmetry
16 Thinking outside the box with projection masking
17 Transferring textures from Ptex to UVs
18 Rendering textures in MARI with the MODO Renderer
19 Sending textures from MARI to MODO for rendering
20 Exporting texture maps and Ptex out of MARI
Файлы примеров: присутствуют
Формат видео: MP4
Видео: AVC, 1280x720, 16:9, 15fps, 504/904kbps
Аудио: AAC, 44.1kHz, 76kbps, stereo

Скриншоты


_________________
Показать сообщения:    

Текущее время: Сегодня 16:31

Часовой пояс: GMT



Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете прикреплять файлы к сообщениям
Вы не можете скачивать файлы
Наши партнеры: интернет магазин Ивановского трикотажа textilla.ru