[Digital Tutors] Creating a Dynamic Wet Map Shader in Houdini [2015, ENG] :: Ивановский Торрент трекер
Важное объявление!
У Нас Все раздачи мультитрекерные, при нуле пиров в релизах, можете смело вставать на закачку!
Статистика раздачи
Размер:     |    Зарегистрирован:     |    Скачан:     |   
Нет
 
     
 
 
Автор Сообщение

HUNTER

Стаж:
4 года 11 месяцев
Сообщений:
66052

Репутация: 101

[+] [-]
Вне форума [Профиль] [ЛС]

Creating a Dynamic Wet Map Shader in Houdini
Год выпуска: 2015
Производитель: Digital Tutors
Сайт производителя: digitaltutors.com
Автор: Jeff Wolverton
Продолжительность: 2:20
Тип раздаваемого материала: Видеоклипы
Язык: Английский
Описание: In this Houdini tutorial, you’ll learn to realistically show wetness in your object shaders.
To realistically simulate fluids (water, blood, paint, oil, etc), often a wet map is required to change the shading of an object where the fluid comes into contact with an object. These need to animate, not only while the fluid is active, but also afterwards to simulate drying.
The usual solution, generating a wet map, or fixed set of images for a texture map has several drawbacks: fixed resolution, color depths, and difficulties applying across objects or to subsequent shots in the film.
This Houdini training introduces a new method for simulating wet objects, a shader-based method that first generates a 3D cloud of animated wet points, then by creating a shader that will use this data to shade the wet or drying parts of the character that were previously in contact with a fluid.
This will be accomplished without any need to create or rerun the original fluid simulation.
Как делать рендеры в Houdini, которые выглядят реалистично.

Содержание

1 Introduction and project overview
2 Setting up the paint splash
3 Forming paint splash fluid and wet points
4 Paint splash wetness transfer
5 Creating the wet map points point cloud
6 Constructing the wet shader
7 Finishing the shader
8 Floating the innertube
9 Setting up the Innertube fluid simulation
10 Creating wet map points and a wet shader
11 Finalizing the float tobe
12 Zombie and blood
13 Setting up the blood
14 Simulating the blood
15 Finalizing the blood hit
16 Creating wet map points on animated geometry
17 Zombie blood hit final render
Файлы примеров: присутствуют
Формат видео: MP4
Видео: AVC, 1280x720, 16:9, 15fps, 904kbps
Аудио: AAC, 44.1kHz, 75.7kbps, mono/stereo

Скриншоты


_________________
Показать сообщения:    

Текущее время: Сегодня 12:05

Часовой пояс: GMT



Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете прикреплять файлы к сообщениям
Вы не можете скачивать файлы