Важное объявление!
У Нас Все раздачи мультитрекерные, при нуле пиров в релизах, можете смело вставать на закачку!
Статистика раздачи
Размер:     |    Зарегистрирован:     |    Скачан:     |   
Нет
 
     
 
 
Автор Сообщение

HUNTER

Стаж:
5 лет 1 месяц
Сообщений:
68426

Репутация: 101

[+] [-]
Вне форума [Профиль] [ЛС]

Compositing a 3D Ogre into a Live Action Scene in NUKE and Houdini
Год выпуска: 2014
Производитель: Digital-Tutors
Сайт производителя: http://www.digitaltutors.com/tutorial/1529-Composit...Scene-in-Nuke-an
Автор: Matt Skonicki
Продолжительность: 5h 06m
Тип раздаваемого материала: Видеоурок
Язык: Английский
Описание: Мы начнем с трекинга камеры в Nuke, и перейдем в Гудини для создания Огра.
Затем, в Nuke, мы соберем по пасам финальный шот.
К концу этого тренинга вы узнаете, как использовать NUKE и Houdini в гармонии, чтобы с их помощью создавать собственные визуальные эффекты.

Содержание

1. Introduction and project overview01:10
2. Removing distortion from the plate shot11:14
3. Preparing the footage for tracking using roto masks08:04
4. Tracking the footage09:54
5. Solving the tracks for a camera09:30
6. Refining the solve06:31
7. Orienting our scene14:09
8. Setting our scene scale using constraints11:47
9. Building out scene geometry08:08
10. Continuing to build geometry07:59
11. Exporting the scene to Houdini04:41
12. Introduction to the ogre13:08
13. Merging the scene with the ogre16:52
14. Posing the character for animation08:56
15. Setting up a preview render10:55
16. Lighting the scene10:55
17. Reviewing the animation pass03:52
18. Estimating a safe overscan resolution03:56
19. Creating overscan to the camera using expressions06:23
20. Continuing to use scripting10:01
21. Fixing geometry overlap using Visibility nodes12:24
22. Checking the geometry on the ogre13:20
23. Setting up image planes in the Mantra Render node11:56
24. Creating the ground shadow pass06:23
25. Creating the color mask pass11:13
26. Adding lens distortion to our Houdini renders07:27
27. Adding the ground shadow pass05:53
28. Using the position pass to color correct the feet05:18
29. Adding in the occlusion shadow pass to the ogre03:37
30. Setting up the Color Correction nodes for the ogre04:26
31. Adding motion blur to the ogre04:53
32. Adding depth of field blur to the ogre06:27
33. Adding additional blurs for realism02:15
34. Adding grain and fixing alpha render errors03:36
35. Simulating chromatic aberration06:23
36. Adding ground occlusion at the feet of the ogre08:00
37. Creating the light wrap02:32
38. Building the cold breath of the ogre05:08
39. Finishing off the shot with glows and foreground roto06:58
Файлы примеров: присутствуют
Формат видео: MP4
Видео: AVC, 1200 Кбит/сек, 1280 x 720, 15fps
Аудио: AAC, 128 Кбит/сек, 2Ch, 44,1 КГц

Скриншоты





_________________
Показать сообщения:    

Текущее время: Сегодня 22:18

Часовой пояс: GMT



Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете прикреплять файлы к сообщениям
Вы не можете скачивать файлы