Важное объявление!
У Нас Все раздачи мультитрекерные, при нуле пиров в релизах, можете смело вставать на закачку!
Статистика раздачи
Размер:     |    Зарегистрирован:     |    Скачан:     |   
Нет
 
     
 
 
Автор Сообщение

HUNTER

Стаж:
5 лет
Сообщений:
67968

Репутация: 101

[+] [-]
Вне форума [Профиль] [ЛС]

Houdini Shading Systems
Год выпуска: 2015
Производитель: cmiVFX
Сайт производителя: cmivfx.com
Автор: Varomix
Продолжительность: 2:50
Тип раздаваемого материала: Видеоурок
Язык: Английский
Описание: cmiVFX mentors pride themselves on delivering new learning content requested directly by the customers, allowing our video library to be the most relevant in the entire universe! This Ultimate Shading video for Houdini takes an in-depth look at the new Houdini shading system improvements delivered to us in the most recent update by SideFX. The brand new improvements in Houdini span from a new viewport, improved shaders (including the new Disney shader) that are so amazing and efficient to use, that you will all fall in love. The new Material style sheets are an amazing addition to the popular VFX suite, for it is a great, flexible tool to make the Shader TD’s job even more powerful. New opportunities arise with this new system to allow users to shade massive amounts of geometry, from the very simple to the very technically complex. There are also multiple improvements in the Mantra renderer, which increases the value of the combined solution, making Houdini a very convenient tool for your production pipeline. We can’t wait to see what you do with the information in this video! When it comes to delivering the latest, greatest Houdini content, cmiVFX has your back!
cmiVFX наставники гордятся поставляя новое содержание обучения ходатайствовать непосредственно клиентам, позволяя наша видеотека представляет собой самый значимый во всей Вселенной! Эта конечная Затенения видео для Гудини занимает углубленный взгляд на новый Гудини затенения система улучшений доставлена к нам в самые последние обновление, SideFX. Бренд новых улучшений в Гудини пяди от нового видового экрана, улучшенные шейдеры (включая новый Дисней шейдеров), которые так удивительно и эффективным в использовании, что вы будете все влюбляются. Новый материал таблицы стилей являются удивительным дополнением к популярной визуальных эффектов люкс, велик, гибкий инструмент, чтобы сделать Шейдер ТД работа еще более мощным. Новые возможности возникают с этой новой системы, чтобы позволить пользователям абажуром, массивные геометрические объемы, от очень простых до очень сложных технически. Есть также несколько улучшений в мантру рендеринга, что повышает стоимость комбинированного раствора, делая Гудини очень удобный инструмент для производственного процесса. Мы не можем ждать, чтобы увидеть, что происходит с информацией в этом видео! Когда дело доходит до доставки последней, величайшей Гудини Контента, cmiVFX имеет за вашей спиной!

Содержание

Introduction
In this course, we create a full shading project from scratch. Every surface will be maintained, we won’t skip anything or speed up any sections which prevents you from missing a single beat. You’ll see how to get great results fast, each and every time.
Shading Improvements
In this chapter, we talk about what’s new for Shaders in Houdini. The new Shaders take a different approach by default, by starting off precompiled, which makes them faster at render time. The new Principled Shader, also called Disney Shader, comes from the great BRDF Shading research made at Disney Studios and has recently become a standard for all high end shading pipelines.
Shading Project
At this point of the lesson, we start shading a scene. We will use the new Principled Shader mainly, with a combination of procedural and traditional textures.
Shading Foreground Objects
In this section, we’ll do most of the foreground objects, the main table, the base, the container, the paper clips and the pencil.
Mid Ground objects
In this section we’ll do the stairs, main chair and the floor.
Background Objects
In this section we’ll start shading the background objects. We will do the tables, chairs, book shelves, window glass, supports and the heater. We’ll also add a background on the window. For the books we’ll use the new Material Style Sheets which will help us add a lot of randomness to the books, keeping control over what that randomness generates, without requiring a large amount of effort.
Shading The Main Effects
In this section we’ll shade the main effects of the scene, starting with our custom VFX Morphed object, the wires, the can and finish shading everything in this project.
Final Tweaks
For this bonus chapter, we’ll fix a shading artifact on the main table. We will also discuss how we can add detail and enhance our shading with a few color tweaks that will help accentuate and give you greater control of specific areas.
Файлы примеров: присутствуют
Формат видео: MP4
Видео: AVC, 1332x720, 1.85:1, 30fps, 3255kbps
Аудио: AAC, 44.1kHz, 162kbps, stereo

_________________
Показать сообщения:    

Текущее время: Сегодня 16:30

Часовой пояс: GMT



Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете прикреплять файлы к сообщениям
Вы не можете скачивать файлы