Важное объявление!
У Нас Все раздачи мультитрекерные, при нуле пиров в релизах, можете смело вставать на закачку!
 
Автор Сообщение

HUNTER

Стаж:
4 года 4 месяца
Сообщений:
56749

Репутация: 101

[+] [-]
Вне форума [Профиль] [ЛС]

Clarisse Interoperability
Год выпуска: 2015
Производитель: cmiVFX
Сайт производителя: cmivfx.com
Автор: Varomix DaGreit
Продолжительность: 3:56
Тип раздаваемого материала: Видеоурок
Язык: Английский
Описание: cmiVFX has released the brand new Clarisse Large Scale Industrial Scene video. Learn industry-leading software tools and create highly detailed worlds that defy belief. Clarisse is driving a new way of creating highly complex and detailed VFX environments, and CmiVFX is right there helping you create the worlds that you have always dreamed of. Tired of the limitations of other software? Is your system bogging down with a million polygons? How about a billion? Completely overwhelmed? Try a trillion polygons. That's correct, you can start building scenes with over a trillion polygons without breaking a sweat. Using Clarisse's incredibly sophisticated and efficient asset management system, there is practically no upper limit to your creativity. We will take you through the process of modeling your assets, UV unwrapping them, and importing them into Clarisse. Once in Clarisse, we will take you through the steps to building "combiners", and combining groups of assets together, efficiently and precisely nesting your assets together into larger and more complex scenes.
cmiVFX выпустил абсолютно новый Кларисса крупномасштабной индустриальной сцены видео. Узнать ведущие в отрасли программные инструменты и создавать высоко детализированные миры, которые бросают вызов вере. Кларисса едет новый способ создания чрезвычайно сложных и детальных визуальных эффектов среды, и CmiVFX тут же помогая вам создавать миры, которые вы всегда мечтали. Надоели ограничения другого программного обеспечения? Ваша система увязания с миллионом полигонов? Как насчет миллиарда? Совершенно разбитым? Попробовать триллиона полигонов. Это правильно, вы можете начать строить сцены с более чем триллион полигонов, не нарушая пота. Используя Кларисса невероятно сложную и эффективную систему управления активами, практически не существует верхнего предела для вашего творчества. Мы проведем вас через процесс моделирования ваших активов, УФ распаковывать их, и импорт их в Кларисса. Один раз в Кларисса, мы примем вас через шаги, чтобы здание "комбайнеры", и объединение групп активов вместе, качественно и точно вложенности ваши активы вместе в более крупные и более сложные сцены.

Содержание

Introduction
Here is a brief introduction to the process of using reference materials and building the assets in Maya and Softimage. We briefly summarize the entire process of bringing the files into Clarisse and assembling and lighting the scene.
Modeling in Maya and Softimage
Using the photo references as a guide, this chapter explores some of the more basic polygonal modeling tools in Maya and Softimage. We begin by modeling a simple 90 degree elbow bent tube. The chapter also shows how to set the pivot point for the models for precise placement into the Clarisse scene.
Modeling the I-Beams
Although it could be easily built entirely in Maya or Softimage, we show how to use some of the efficient and handy tools in Adobe Illustrator to create an I-beam asset. Since Maya has a convenient importer to handle Illustrator files, it is tempting to use it for many of our assets.
Catwalk Modeling
This chapter explores the concept of building in a modular fashion. Popular among game designers, creating "building blocks" using clean, easily transforming geometry is the secret to using the least of memory for construction. We will show how to build a fairly complex piece of geometry by repeating simple forms with simple rotations. The next chapter shows how to build a simple railing using Maya, adding an appealing level of detail.
Assembling the Smokestack
Many objects in Clarisse can be created with simple "primitive" objects, built into Clarisse. Maya can handle those few that can't. Even simple cylinders can be reshaped using Maya's powerful deformers.__Structural Assembly__ In this important chapter, we finally put the pieces together, including pipe assemblies, floors, and some placeholder objects to get a sense of scale and proportions. These simple objects will be replaced with more complex assemblies in later chapters.
Staircase Additions
Building staircases can be tricky, but if you approach it in an organized way, using grid snapping in Maya, it can be very easy, and add a tremendous level of detail to your environment. Staircases add an important sense of scale and a critical human element.
Additional Pieces and Final Render
With a few final touches, you are ready to add lighting and render. Place a background plane with a sky texture, and watch the lighting fast Clarisse renderer go to work. You'd swear that you added an extra render farm to your system.
Файлы примеров: присутствуют
Формат видео: MP4
Видео: AVC, 1280x690, 1.85:1, 30fps, 4549kbps
Аудио: AAC, 48kHz, 93.6kbps, stereo

_________________
Показать сообщения:    

Текущее время: Сегодня 03:50

Часовой пояс: GMT



Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете прикреплять файлы к сообщениям
Вы не можете скачивать файлы